utorak, 27. ožujka 2018.

OBAVJEST U PREDMETU 89 0 K 058509 17 KPS

Pristojnost ne znači i zakonito postupanje jer naime tog dana pošto sam već pismeno upozorio da osnovni sud u Sokocu nije mjesno nadležan i da se time krši moje pravo na pravično suđenje te da nikada neću dobrovoljno pristupiti, presretnut sam od strane naoružanih službenika Republike Srpske i pod prijetnjom oružja zarobljen te transportovan vozilom na Sokolac.

OSNOVNOM SUDU U SOKOCU


Predmet:
89 0 K 058509 17 KPS
OJT ISTOČNO SARAJEVO
ZDENKO BAJO

OBAVJEST U PREDMETU 89 0 K 058509 17 KPS

Upozoravam sve učesnike postupka da imaju u vidu svoju odgovornost s obzirom da je članom 32 Ustava Republike srpske garantovano pravo građanima da slobodno iznose svoje mišljenje o radu državnih organa i da zbog toga, ne samo da ne smiju biti kažnjavani, niti trpjeti druge štetne posljedice, nego ne smiju biti, čak ni pozvani na odgovornost.
Osim naravno ako time nisu učinili krivično djelo a podsjećam i ističem da je samo Tužilaštvo u svojoj optužnici opisalo moje riječi kao navodne "uvrede" dok je sa druge strane element krivičnog djela predviđenog zakonom, drugi termin "poruga" što nikako nije isto.
Iz svega proizilazi da je tužilaštvo svijesno da ne postoji element krivičnog djela a uprkos tome se krši član 32 te 48 i pokušavam se pozvati na odgovornost.
Nije ovo dakle neko uobičajeno pretpostavljeno krivično djelo nego se radi o specifičnom članu vezanom za garantovano pravo koje se građanima ne smije oduzimati niti se smije ubacivati neki drugi termin u krivični zakon kako bi se građanima otimala prava koja imaju Ustavom.
Obaviještavam učesnike u postupku da ću ukoliko dođe do nastavka pred bilo kojim sudom zahtijevati da mi se odmah omogući izlaganje povodom kršenja prava na pravično suđenje a zapisnik o tome ću poslati odmah u Strazbur.
S obzirom da se radi o okolnostima koje su se već desile ranije, tražim naravno da mi se to omogući prije bilo kakvog izlaganja tužilaštva a ako to ne bude omogućeno onda će to biti moje prvo obraćanje.
Ovom prilikom ću samo ukratko istaći da je zapisnik sačinjen dana 12.03.2018. u potpunosti neregularan i jedina svijetla tačka u svemu je izuzetno ljubazan i korektan odnos gospodina sudije Borovčanin Luke prema meni kao stranki u postupku.
Ali ljubaznost i pristojnost ne znači i zakonito postupanje jer naime tog dana pošto sam već pismeno upozorio da osnovni sud u Sokocu nije mjesno nadležan i da se time krši moje pravo na pravično suđenje te da nikada neću dobrovoljno pristupiti, presretnut sam od strane naoružanih službenika Republike Srpske i pod prijetnjom oružja zarobljen te transportovan vozilom na Sokolac.
Povodom toga sam već poslao Apelaciju ustavnom sudu BIH, te pritužbu VSITV-u a predaću i krivičnu prijavu protiv sudije i okružnog tužioca koji stoje iza one besmislene optužnice i pokušaja da se na silu nametne nadležnost suda u Sokolcu, moga zarobljavanja itd. Istina je da službenici nisu bili grubi niti su me povrijedili ali je demonacija sile naoružanih pripadnika sudske policije sasvim dovoljna da opiše situaciju.
Tokom vožnje više puta sam osjećao mučninu i čak povraćao čemu su svjedoci bili dvojica pripadnika sudske policije a kada se sačinjavao zapisnik u sudu, činjenica o tome da sam prisilno doveden od strane sudske policije, uopšte nije navedena kao da sam dobrovoljno došao i u najboljem stanju.
Slična stvar bi se desila i prilikom vožnje autobusom jer osjećam mučninu u zagušljivom prostoru i to je samo jedan od aspekata povrede prava na pravično suđenje jer se zbog bahatosti tužilaštva pokušavam natjerati na putovanja od oko 6 sati svaki put za svako ročište, svako razgledanje spisa, bilo u tužilaštvu bilo u sudu.
Osim te vrlo bitne činjenice, da sam prisilno doveden a što nije uneseno u zapisnik sada ću istaći još samo jedno grubu povredu, odnosno falsifikovanje činjeničnog stanja.
Naime na pitanje sudije, rekao sam da mi optužnica nije jasna, te pošto je ponudio da je pročita on je to i učinio a kada je završio sa čitanjem, rekao sam da sudija Vlakčić Željka ne postoji i da mi zbog toga optužnica nije jasna i dodao da uvreda i poruga nisu isto što dodatno ukazuje da optužnica nikako nije jasna.
Sudija Borovčanin Luka je sve te detalje izbacio a u zapisnik su unesene već pripremljene šablonske rečenice.
Pošto takav zapisnik nisam potpisao on nema za mene nikakvu vrijednost i ne priznajem ga kao ni nadležnost suda a detalje o falsifikovanju zapisnika i drugim povredama prava na pravično suđenje ću istaći u usmenom obraćanju ukoliko dođe do nastavka postupka.
Stoga, da bi sve bilo dovedeno u okvire zakona sugerišem i sudiji i okružnom tužiocu da odmah zatraže svoje izuzeće zbog mjesne nenadležnosti te ukoliko republičko tužilaštvo bude insistiralo da postupa isto tužilaštvo onda neka takvu optužnicu predaju osnovnom sudu u Bijeljini koji je mjesno nadležan.
Jer naravno krivični postupak se vodi prema zakonu o krivičnom postupku a ne prema zakonu o tužilaštvima a osim toga prema članu 20, stav 2, zakona o tužilaštvima vidi se da tužilaštva mogu da dobiju u rad i predmete izvan svoga okruga, kako jasno stoji, bez obzira na nadležnost, što znači da iako su nadležni za postupanje u svom okrugu, mogu postupati i u drugim okruzima a ne da okrivljeni prelazi stotine kilometara zbog hirova tužilaštva.
Ja nemam novca ni za taksi ni za autobus a nemam namjeru da pljačkam banke ili bilo koga drugog kao što to radi Republika Srpska da bih obezbijedio sredstva za prevoz i svako ko pokuša da me nasilno odvodi pred nenadležni sud mora biti spreman na krivičnu odgovornost u budućnosti.
I na kraju pismeno dokazujem da argumenti tužilaštva kako će Okružno tužilaštvo u Istočnom Sarajevu biti objektivnije i nepristrasnije nemaju nikakvog osnova jer se vidi da sam odavno tužilaštvo u Istočnom Sarajevu opisao kao zločinačku fašističku organizaciju.
Prilažem kompletan dokument iz predmeta T 17 0 KTP 0004186 13 otvorenog još 2013-te, gdje se to vidi a iz njega citiram konkretne riječi:
"Ovde je samo definitivno jasno da je Čalović Rajko kriminalac, pripadnik fašističke lopovske bande koja je samo preko 3 banke pod kontrolom mafijaškog režima opljačkala 2 milijarde maraka i jasno je da štiti svoje saučesnike i prikriva sopstveni kriminal... OČEKUJEM OD MAFIJAŠKOG SERVISA "OJT ISTOČNO SARAJEVO" DA POTVRDI ODLUKU SVOG MAFIJAŠKOG BOSA, KOJU NEĆU NI ČEKATI NEGO ĆU ODMAH POSLATI APELACIJU USTAVNOM SUDU BIH I SVE OBJAVITI NA INTERNETU..."
I SADA BI KAO OJT ISTOČNO SARAJEVO BILO OBJEKTIVNO I NEPRISTRASNO PREMA MENI !!!???
A da sa druge strane, Okružno tužilaštvo u Bijeljini uopšte nema problema postupati u predmetima vezanim za mene, vidi se u dva primjera "OJT Bijeljina po T14 0 KTA 0017872 16" i "OJT Bijeljina T14 0 KTA 0017537 16", gdje je postupala okružni tužilac Medić Mira i to u slučajevima gdje sam ja bio prijavljen od strane Borovčanin Danka, načelnika sudske policije za kako se može zaključiti ugrožavanje sigurnosti sudija i tužilaca a u drugom slučaju je moja prijava protiv okružnog tužioca Stjepanović Danice te niko nije tražio izuzeće tužilaštva iako se radi o njihovom pripadniku.
Prava istina je to da je OJT Bijeljina u sukobu sa sudovima u Bijeljini zbog svog bezobrazluka tokom godina a koje je kulminiralo poslije ubistva dječaka Stanka Gligorevića u dvorištu osnovne škole. Tada je okružni tužilac Stjepanović Danica, smišljeno plansko ubistvo, okarakterisala kao "ubistvo iz nehata" sa maksimalno zaprijećenom kaznom do 5 godina a onda poslije protesta građana bezočno prekršila obaveze propisane članom 57 ZOVSITV i komentarisala predmet na način da je "odgovornost" za malu kaznu prebacila na sud "žaleći" što još više građana nije došlo na proteste...
Stoga neka tužilaštvo prestane da glumi zakonitost, poštenje, objektivnost i nepristrasnost, neka prestanu glumiti da im je stalo do pravičnog suđenja jer to nije istina. Pravično suđenje i pravično njihovo postupanje ne postoji nigdje ali bar ću imati daleko povoljnije okolnosti i daleko više vremena pred mjesno nadležnim osnovnim sudom u Bijeljini.

PRILOZI

Pritužba na odluku T 17 0 KTP 0004186 13
OJT Bijeljina po T14 0 KTA 0017872 16
OJT Bijeljina T14 0 KTA 0017537 16


Zdenko Bajo
Majke Jevrosime 20
76300 Bijeljina
065831902